Fin kjøpestrikk I

Ny serie:
Å strikke i bomull er ikke noe jeg er så glad i, det er noe med ullas kvaliteter allerede på pinnene som gjør at den blir valgt først. På sensommeren og tidlig høst er det godt med en tynn jakke i bomull eller med litt ull. 
Men den blir ikke strikket av meg. Da er det fint at man kan finne skikkelig fine plagg i butikken.
Jeg falt øyeblikkelig for denne cardiganen; nydelig struktur, terrakotta-rosa (eller rosa nok til å glede Iben) og litt mer budsjettvennlig enn NoaNoa miniature f.eks.
Newbie fra Kappahl har vært en favoritt siden jeg gikk gravid med Iben. Pene og rene bomullsplagg med nostalgiske detaljer og sobre farger (selv om jeg må innrømme skillet gutt/jente har blitt større de siste årene). Newbie har også egne butikker i Bergen og på Lamberseter i Oslo. 
Finnes her på nett, fra størrelse 92-122/128. Som de fleste plagg fra Newbie synes jeg den er romslig i størrelsen.

Kommentarer

  1. Har også siklet på Newbieplagg, og tror det blir noe nytt til Signes høstgarderobe derfra. Siste sjanse nå, siden hun er på vei inn i str 134. Skulle ønske de hadde i alle størrelser; store barn (og voksne!) liker også fine klær

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig, så mye fint de burde laget i voksenstørrelse :)

      Slett

Legg inn en kommentar