Huslista

5 favorittlukter i hjemmet: nybakt focaccia, grønnsåpe, sengetøy som har tørket ute i sola, nykvernet kaffe og fyr i peisen.

5 ting jeg ønsker meg: sengesett i lin fra H&M, vannglass fra Granit, mange grønne planter i terrakottapotter, et gammelt kjøkkenbord som kan være skrivebord til Iben og en futonmadrass fra Numero 74.

5 favoritter i hjemmet: de hvitmalte tregulvene, originale innebygde kleskap som rommer så mye, hyllen som er helt oppunder taket i stua hvor jeg har alt garnet mitt, masse lys og bildeveggen.

5 ting jeg ikke liker: kjøkkeninnredingen (se grundig forklaring under), en stor jobb utvendig men det må vente noen år, lite oppbevaring på badet, en gang som alltid er i fullt kaos og ingen skikkelig uteplass i hagen.
5 planer framover: Her har vi mange! 
1. Sofaen vår har begynt å takke for seg, den har flekker som ikke går bort og noe har knekt i armlenet. Inspirert av dagsengen Astrid hadde i Bergensleiligheten skal vi bygge en sofa på hele fire meter!

2. På badet vil vi fjerne det mikroskopiske skapet og bygge en høy, åpen hylle med flere rom som gir oss betydelig mer oppbevaring. Servantskapet er stort og upraktisk å komme til nederst, så vi har lyst å bygge en "boks" med skuffer som denne og ha en mindre rund servant fra IKEA. På sikt vil vi bytte ut dusjkabinettet men venter til vi kan ta ut stellebordet.

3. Kjøkkenet er nok rommet jeg er minst fornøyd med i huset, det er lite benkeplass og oppbevaring. 
I tillegg er innredningen og benkeplaten er mørk, veggene mørke og gulvet er svært gult. Innredningen er heller ikke fra IKEA, så det kan bli en dyr og tungvinn oppgave å bytte ut alle frontene. Derfor har vi bestemt oss for å fjerne alle overskap og erstatte med glatte fronter, åpne hylleplater over vasken, flislegge veggene bak komfyr og vask, erstatte benkeplaten med en lys i bjørk og en ny stor vask i keramikk. Vi vil også sette inn skap fra tak til gulv foran en dør vi ikke bruker. 
Underskapene beholder vi, men de skal pusses ned, males og få nye håndtak. 
Jeg er ikke så glad i profileringene men den blir sikkert bedre når alt blir lysere. I min drømmeverden hadde jeg laget kjøkkenbenk langs vinduet, men siden det er ganske lavt og dobbelt (innerste går innover) må det bli med tanken. I stedet blir et trancherbord i stål. De fine treveggene skal bli lyse og gulvet pusses og hvitvaskes. Puh! Men tror det kan blir veldig bra!

4. Gangen vår er trang og blir alltid rotete, så å fjerne en vegg slik at det ble et stort rom hadde kanskje vært en løsning. 

5. Vegghyller til å ha over arbeidsbordet mitt.

Kommentarer

Legg inn en kommentar