The pinks








Gammelrosa, Scandi pink, Millennial pink.
Eller kompromiss-rosa som jeg kaller det her i huset. Det er ikke akkurat noen overraskelse at det eldste barnet har en stor forkjærlighet for rosa, noe som enkelte morgener skaper noen uenigheter ved påkledning. Spesielt om det mor har funnet fram ikke er rosa nok eller om det Iben har funnet fram ikke er praktisk nok for en aktiv barnehagedag. Da Iben var baby var jeg veldig opptatt av å styre unna det mest intense rosa, jeg hadde mantraet "når hun kan be om det selv skal hun få rosa/prinsesser/tyll/bling etc".
Og da hun bikket tre år og oppdaget Frost og Hello kitty holdt jeg ord.
Heldigvis synes også Iben sarte rosaversjoner er finest og de finner jeg ofte hos Noa Noa miniature (Doria-trøyene er så fine, holder seg godt i vask og perfekte med ulltrøye under om vinteren), Wheat, Poppy Rose og Pomp de Lux.
Sammen med grått, brunt og sort blir rosa utrolig fint. Og de helt sarte pudder tonene blir enda lekrere med varm oker eller flaskegrønt. Åh, som jeg gleder meg til å strikke i den fargeskalaen til høst og vinter!

1. Tøffelkompromiss
2. Delightful pink fra Jotun
3. Mitt første hjemmefargede garn, at avokado kan skape så vakre rosafarger!
4. Litt kjøpestrikk fra Zara før man finner fram den rene ulla (noe som ikke blir lenge til virker det som)
5. Iben i sin Ingen dikkedarer-genser, så bløt og nok rosa i følge henne (1000 mammapoeng!)
6. Friske blomster på fredager, tradisjon i mange år
7. Bambuskopper fra Miss Etoile
8. Min garnkurv, ingen tvil om favorittene

Kommentarer

Legg inn en kommentar